Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Изјава високог представника Европске уније за спољне послове и безбједносну политику поводом Дана дигиталне сарадње

15.10.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Поводом акције Дана дигиталне сарадње, Служба за вањске послове Европске уније издала је саопштење Високог представника Европске уније за вањске послове и сигурносну политику и потпредсједника Европске комисије, гдина. Јосепа Борела. 

Саопштење Службе почиње образложењем: „ Како су школе затворене за половину ученика свијета због пандемије COVID-19, издајемо СОС поруку која позива државе да се у плановима отварања, школама да предност“.

Пандемија је разоткрила и погоршала изразите неједнакости приступима школама, квалитету учења и дигиталној повезаности, те неприпремљености за подношење криза, исткнуто је у саопштењу.

Наводи се да је 875 милиона ученика у свијету погођено затварањем школа, а посљедице за њихово образовање, заштиту и добробит не смију бити подцијењене. Констатује се да су дјеца која пропуштају образовање изложена повећаним ризицима од искориштавања, насиља, злостављања и занемаривања. 

Државе требају дати приоритет образовању, храни, здрављу и сигурности дјеце током пандемије COVID-19. Констатовано је да дјеца нижег степена образовања рјеђе успијевају престати живјети у сиромаштву. Располаже се подацима да би додатних 150 милиона дјеце могло живјети у сиромаштву због COVID-19.

Свјетска банка је у јулу 2020. године процијенила губитак глобалне зараде у висини од 10 милијарди долара због времена које су дјеца већ изгубила, истичући да ће се економски губитак још проширити.

Затварање школа треба бити посљедње средство, а одлуке о затварању би морале бити привремене и праћене плановима да свако дијете има приступ учењу на даљину како се циклус школовања не би прекидао.

Истакнуто је да дјеца у најосјетљивијим ситуацијама, она која живе у сиромаштву или у државама у сукобу, припадници етничких мањина, дјеца с инвалидитетом и интерно расељена дјеца или избјеглице, подносе највише цијене затварања школа, јер западају још дубље у неимаштину и даље заостају за вршњацима. Стога је приступ квалитетном образовању од виталног значаја за развој будућих ангажованих и одговорних грађана.

Саопштење је закључено сљедећим наводима: „Европска унија ће остати на челу подршке образовању у цијелом свијету. Остаће и водећи међународни донатор за подршку дјеци. Криза COVID-19 је разоткрила неједнакости друштва и унутар Европске уније. Са „Next generation EU“ Европска унија подузима све конкретне кораке за суочавање с тим изазовима: Европска унија јача своју подршку дигиталном образовању и повећава подршку и заштиту најугроженије дјеце у оквиру своје ЕУ свеобухватне стратегије о правима дјетета и гаранцији за дјецу. Њене унутарње и вањске политике и даље ће подржавати најбоље интересе дјетета и осигуравати да сва дјеца имају једнаку полазну тачку у животу, те да постану отпорнија на несреће, попут пандемије COVID-19“.