Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Priopćenje Visokog predstavnika za vanjske poslove i sigurnosnu politiku Europske unije povodom akcije Dana digitalne suradnje

15.10.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Povodom akcije Dana digitalne suradnje, Služba za vanjske poslove Europske unije izdala je priopćenje Visokog predstavnika Europske unije za vanjske poslove i sigurnosnu politiku i potpredsjednika Europske komisije, gdina. Josepa Borrella. 

Priopćenje Službe počinje obrazloženjem: „ Kako su škole zatvorene za polovinu učenika svijeta zbog pandemije COVID-19, izdajemo SOS poruku koja poziva države da se u planovima otvaranja, školama da prednost“.

Pandemija je razotkrila i pogoršala izrazite nejednakosti pristupima školama, kvalitetu učenja i digitalnoj povezanosti, te nepripremljenosti za podnošenje kriza, istknuto je u priopćenju.

Navodi se da je 875 miliuna učenika u svijetu pogođeno zatvaranjem škola, a posljedice za njihovo obrazovanje, zaštitu i dobrobit ne smiju biti podcijenjene. Konstatira se da su djeca koja propuštaju obrazovanje izložena povećanim rizicima od iskorištavanja, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja. 

Države trebaju dati prioritet obrazovanju, hrani, zdravlju i sigurnosti djece tijekom pandemije COVID-19. Konstatirano je da djeca nižeg stepena obrazovanja rjeđe uspijevaju prestati živjeti u siromaštvu. Raspolaže se podacima da bi dodatnih 150 miliuna djece moglo živjeti u siromaštvu zbog COVID-19.

Svjetska banka je u srpnju 2020. godine procijenila gubitak globalne zarade u visini od 10 milijardi dolara zbog vremena koje su djeca već izgubila, ističući da će se ekonomski gubitak još proširiti.

Zatvaranje škola treba biti posljednje sredstvo, a odluke o zatvaranju bi morale biti privremene i praćene planovima da svako dijete ima pristup učenju na daljinu kako se ciklus školovanja ne bi prekidao.

Istaknuto je da djeca u najosjetljivijim situacijama, ona koja žive u siromaštvu ili u državama u sukobu, pripadnici etničkih manjina, djeca s invaliditetom i interno raseljena djeca ili izbjeglice, podnose najviše cijene zatvaranja škola, jer zapadaju još dublje u neimaštinu i dalje zaostaju za vršnjacima. Stoga je pristup kvalitetnom obrazovanju od vitalnog značaja za razvoj budućih angažiranih i odgovornih građana.

Priopćenje je zaključeno sljedećim navodima: „Europska unija će ostati na čelu podrške obrazovanju u cijelom svijetu. Ostaće i vodeći međunarodni donator za podršku djeci. Kriza COVID-19 je razotkrila nejednakosti društva i unutar Europske unije. Sa „Next generation EU“ Europska unija poduzima sve konkretne korake za suočavanje s tim izazovima: Europska unija jača svoju podršku digitalnom obrazovanju i povećava potporu i zaštitu najugroženije djece u okviru svoje EU sveobuhvatne strategije o pravima djeteta i garanciji za djecu. Njene unutarnje i vanjske politike i dalje će podržavati najbolje interese djeteta i osiguravati da sva djeca imaju jednaku polaznu tačku u životu, te da postanu otpornija na nesreće, poput pandemije COVID-19“.