Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Представљен УНЕСКО Извјештај о будућности образовања

16.11.2021

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

У организацији УНЕСКО-а, 10. 11. 2021. године у онлине формату представљен је Извјештај о будућности образовања који је фокусиран на „Нови друштвени уговор за образовање“.

 

УНЕСКО-ова иницијатива „Будућност образовања“ има за циљ преиспитати образовање и обликовати будућност. Иницијатива катализује глобалну расправу о томе како се знање, образовање и учење требају поновно осмислити у свијету све веће сложености, неизвјесности и несигурности.

 

У уводном обраћању, генерални секретар УНЕСКО-а, гдин. Антонио Гутерес је истакао неопходност трансформације образовања, заправо улоге образовања у односу на глобалне промјене, које су сталне и веома брзе. Додатна отежавајућа околност је суочавање са изазовима пандемије Ковид-19 која нужно упућује на неопходност сарадње свих кључних актера и кориштење свих доступних ресурса са акцентом на дигитализацију. Извјештај о будућности образовања наглашава партиципаторни приступ, који је више отворен и усмјерен на хоризонталну и вертикалну сарадњу.

 

Извјештај такође истиче потребу да се радикално треба промијенити смијер дјеловања и схватања процеса образовања, у смислу да је неопходно редефинисати образовање и наш однос према околини, друштву и планети уопштено.

 

Једнакоправично, квалитетно и доступно образовање за све треба бити императив.

 

Улога образовања треба бити еманципациона. Дигитална технологија има огроман потенцијал за промјену образовања усклађену са потребама које садашњост доноси, рефлектирајући се на потребе у будућности. Потребно је подстицати активно грађанство на свим нивоима, јер само заједничким дјеловањем можемо постићи заједничко добро.

 

Извјештај о будућности образовања је додатно посвећен развоју вјештина емпатије, осјећаја за друге, саосјећању, јер морамо живјети заједно. Требамо развијати културу мира базирану на демократским вриједностима.

 

Образовање је потребно редефинирати на три нивоа: кроз садржаје којим подучавамо дјецу и младе; освјежење педагошких алата и метода подучавања (укључујући аспекте дигитализације и вјештачке интелигенције) и успостављањем система вриједности који обликује образовање и утиче на развој солидарности, отворености, спремност за помоћ.

 

Све наведено води сарадњи, а она је основ промјене и просперитета.