Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Predstavljeno UNESCO Izvješće o budućnosti obrazovanja

16.11.2021

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

U organizaciji UNESCO-a, 10. 11. 2021. godine u online formatu predstavljeno je Izvješće o budućnosti obrazovanja koje je fokusirano na „Novi društveni ugovor za obrazovanje“.

 

UNESCO-ova inicijativa „Budućnost obrazovanja“ ima za cilj preispitati obrazovanje i oblikovati budućnost. Inicijativa katalizira globalnu raspravu o tome kako se znanje, obrazovanje i učenje trebaju ponovno osmisliti u svijetu sve veće složenosti, neizvjesnosti i nesigurnosti.

 

U uvodnom obraćanju, glavni tajnik UNESCO-a, gdin. Antonio Guterres je istaknuo neophodnost transformacije obrazovanja, zapravo uloge obrazovanja u odnosu na globalne promjene, koje su stalne i veoma brze. Dodatna otežavajuća okolnost je suočavanje sa izazovima pandemije Covid-19 koja nužno upućuje na neophodnost suradnje svih ključnih aktera i korištenje svih dostupnih resursa sa akcentom na digitalizaciju. Izvješće o budućnosti obrazovanja naglašava participatorni pristup, koji je više otvoren i usmjeren na horizontalnu i vertikalnu suradnju.

 

Izvješće također ističe potrebu da se radikalno treba promijeniti smijer djelovanja i shvatanja procesa obrazovanja, u smislu da je neophodno redefinirati obrazovanje i naš odnos prema okolini, društvu i planeti općenito.

 

Jednakopravično, kvalitetno i dostupno obrazovanje za sve treba biti imperativ.

 

Uloga obrazovanja treba biti emancipacijska. Digitalna tehnologija ima ogroman potencijal za promjenu obrazovanja usklađenu sa potrebama koje sadašnjost donosi, reflektirajući se na potrebe u budućnosti. Potrebno je poticati aktivno građanstvo na svim razinama, jer samo zajedničkim djelovanjem možemo postići zajedničko dobro.

 

Izvješće o budućnosti obrazovanja je dodatno posvećen razvoju vještina empatije, osjećaja za druge, saosjećanju, jer moramo živjeti zajedno. Trebamo razvijati kulturu mira baziranu na demokratskim vrijednostima.

 

Obrazovanje je potrebno redefinirati na tri razine: kroz sadržaje kojim podučavamo djecu i mlade; osvježenje pedagoških alata i metoda podučavanja (uključujući aspekte digitalizacije i vještačke inteligencije) i uspostavom sustava vrijednosti koji oblikuje obrazovanje i utječe na razvoj solidarnosti, otvorenosti, spremnost za pomoć.

 

Sve navedeno vodi suradnji, a ona je temelj promjene i prosperiteta.