Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

“Снажни” системи образовања за будућност - Нова заједничка студија коју су покренуле Организација за образовање, науку и културу Уједињених нација (УНЕСКО) и Међународно удружење за евалуацију образовних достигнућа (IEA)

10.07.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Међународно удружење за евалуацију образовних достигнућа (IEA) и Организација за образовање, науку и културу Уједињених нација (УНЕСКО) покрећу, у сарадњи с Европском комисијом, студију како би сачинили свеобухватнију слику утицаја COVID-19 на глобално образовање, под називом „Одговори на истраживање тешкоћа/прекида у образовању (РЕДС)  ”.

РЕДС је дио колективног напора у оквиру Глобалне коалиције за образовање коју је покренуо УНЕСКО, а која настоји олакшати инклузивне могућности учења за дјецу и младе у контексту тешкоћа/прекида у образовању и успоставити приступе за развијање “отворенијих, снажнијих и отпорнијих” образовних система за будућност.

 

Пандемија је утицала на ефикасност учења на глобалном нивоу, што се раније није дешавало. Образовни системи су различити у њиховом “понашању” у овом контексту. Неки су увели програме кућног школовања и учење на даљину, нудећи бесплатне мрежне ресурсе, док други достављају задаће на папиру у домове ученика или користе јавне телевизијске и радио станице. Оно што недостаје су информације из прве руке, из школа, прикупљене на систематски, ефикасан и научан начин, које су потребне за процјену у којој су се мјери и на који начин учење и поучавање  прилагођавали тренутној кризи.

 

РЕДС намјерава премостити овај јаз у информацијама прикупљањем међународно упоредивих података од влада, директора школа, наставника и ученика о томе како су се припремали за учење на даљину у вријеме затварања школа, као и током накнадне фазе поновног отварања (тамо гдје се оно десило) те које мјере су имплементиране како би се свим ученицима омогућио наставак учења/школовања. Студијом ће се настојати одговорити на сљедеће опће питање:

 

Како су учење и подучавање погођени насталим поремећајем/прекидом, те како је то ублажено примјењеним мјерама у свијету и земљама погођеним пандемијом?

 

Поред пружања увида на утицај учења и подучавања у условима који су изазвани тренутном кризом, студија има за циљ да истражи и контекстуалне факторе, проблеме и спроведене мјере које могу утицати на успјех учења на даљину за ученике широм свијета.

 

Студија ће обухватити све нивое образовања и фокусираће се на слиједеће теме:  спремност за учење на даљину, расположиви IT и образовни ресурси, перцепција успјешности стратегија, ангажмана ученика, као и на питања око неједнакости у могућностима учења током пандемије.

 

Поред тога, разговараће се и о питањима која се тичу добробити ученика и наставника.

 

РЕДС је вриједан извор података који ће доносити информације како би образовни системи у будућности били спремнији за ове и сличне ситуације, као и информације које ће помоћи у досезању 4. - тог циљ одрживог развоја - осигурање инклузивног и једнако квалитетног образовања за све, а посебно циљева 4.1 и 4.4.

 

Студија такођер има за циљ да идентификује одрживе, трансформацијске концепте, који су настали из кризе и који би могли послужити као добра пракса када се школе поново отворе.

 

Како се укључити?

 

Све заинтересоване земље позване су да учествују у РЕДС-у. За потицање ширег учествовања у државама траже се средства од донаторских организација, посебно за земље с ниским приходима. За потпуни приједлог студије или додатне информације, све заинтересоване стране могу се обратити Huong Le Thu ili dr Andrea Netten.