Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Одржана конференција о предузетничког учењу

16.11.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Онлине  „БХ конференцији о предузетничког учењу“ коју је организовао Инкубатор друштвених иновација “МУЊА” у оквиру трогодишњег регионалног пројекта “Омладина Балкана: повезивање образовања, вјештина и могућности за партнерство у регионалним праксама запошљавања” који финансира Европска унија, а који се проводи у 6 земаља западног Балкана одржана је 11. новембра ове године.

 

Конференција је осмишљена на начин да скицира „анатомију“ предузетничког учења, идентификује кључне актере и пружи смјернице за континуиран дијалог 50-ак кључних актера у будућности (образовних институција, надлежних министарстава и завода, грађанског сектора, организација и компанија које се директно баве подршком подузетништва код младих, представничких тијела младих и др.).

 

Циљ конференције је био мапирање тренутног статуса предузетничког учења у БиХ, кључних изазова, али и квалитетних начина и пракси како владин и невладин сектор развијају ову изузетно важну подузетничку компетенцију код младих у БиХ. Конференција је била подијељена у два панела:

-     Анатомија предузетничког учења и

-     Развој концепта предузетничког учења у БиХ – зашто и како?

 

На првом панелу су представљена искуства двије младе особе које су изнијеле два различита искуства, препреке и савјете у вези предузетничког учења и покретања властитог бизниса.

У оквиру другог панела говорници су истакли важност како формалног, тако и неформалног образовања, те да током формалног образовања млади немају могућност да пробуде подузетничку “бубицу” у себи, јер их уче да буду радници, а не да покрећу властите бизнисе, а они који се пак одлуче покренути свој бизнис морају бити спремни да се суоче са евентуалним неуспјехом, који се нажалост у нашем друштву осуђује.Подузетничке компетенције са низом потребних вјештина и ставова директно утиче на активност младих на тржишту рада, на њхову запошљивост и позицију у друштву.

Учесници конференције су се сложили да је неопходно што прије усагласити активности око увођења обавезних наставних предмета који се баве подузетничким учењем јер ваннаставне активности, секције и пројекти у овој области, колико год били важни, ипак нису довољни. Резултати међународног PISA истраживања су довољан показатељ свим одгојно-образовним установама у Босни Херцеговини да се морају креирати наставни планови и програми који ће укључивати предмете који подучавају и развијају подузетничке компетенције код ученика. Међутим, саме измјене наставних панова и програма неће дати довољне резултети и школама треба помоћи да стварају повољна окружења за провођење наставних планова и програма, нпр. увођењем ученичких задруга и других сличних активности којима би се додатно унапријеђивале подузетничке компетенције ученика.