Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Унапређење креативности путем учења кроз пројекте (Project – Based Learning –PBL)

15.10.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Чак и након више година педагошких и психолошких истраживања, од ученика се често тражи да запамте одређену лекцију, науче све истим темпом и примјене један приступ датом сценарију. Супротно томе, учење кроз пројекат (Projekt-Based Learning -PBL) захтијева од ученика да се активно укључе у садржајне, стварне проблеме, кроз дужи временски период, тестирајући властите идеје. Овај чланак представља три иницијативе које су, заправо, успјешни примјери учења кроз пројекте.

Свакодневно стваралаштво

Свакодневно стваралаштво је иницијатива за обуку наставника на интернету коју организује Универзитет у Јyваскyли, у Финској. Циљ овог пројекта је повећање креативности и иновација у свакодневној школској пракси у школама у четири европске земље (Мађарска, Италија, Румунија и Холандија). То укључује:

-обуку наставника о томе како развити креативност код ученика; ангажовање наставника и њихових ученика у промоцији иновативних активности у школама; препознавање приступа и иницијативе за унапређење креативности, с фокусом на свакодневна иновативна окружења у школи или учионици и потицање наставника и ученика на то како да употријебе властиту машту да би побољшали стратегије учења;

Циљ је да се овај "фински модел" примијени у више школа и подијели с више наставника и судионика образовног процеса широм Европе. 

Пројект “Жеља”

Учесници овог пројекта суочавају се с комплексним образовним изазовима, а обухваћени су и ученици који су под ризиком да буду искључени. Овај пројект углавном има за циљ:

Подизање свијести младих о важности социјалне укључености; помоћ ученицима да стекну низ вјештина кориштењем модела учења кроз пројекат; подржавање личног и професионалног развоја особља, како би побољшали властити модел подучавања, посебно у смислу развоја вјештина и укључивања различитих маргинализованих група, као што су ученици мигранти и ученици с посебним образовним потребама.

Креативна школа

С порастом незапослености и мањком могућности у Европској унији, пројектом “Креативна школа” настоје се побољшати вјештине грађана, с фокусом на креативност и критичко размишљање. Развијањем вјештина размишљања које су на вишем нивоу, млади ће моћи пронаћи рјешења за друштвене, емоционалне и економске проблеме, како особно, тако и у ширем контексту. Главни корисници овог пројекта укључују наставнике основних и средњих школа који ће научити које педагошке стратегије могу употријебити за потицање креативности и критичког размишљања.