Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Učenje u vremenu pandemije koronavirusa

26.06.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Серија wеbinara о Оквиру за поновно отварање школа

 

Док се владе припремају за поновно отварање школа, планирање унапријед је кључно како би се осигурао несметан прелаз ученика, наставника и породица, узимајући у обзир утицај дуготрајних затварања на учење.

 

То је била сврха првог заједничког скупа вебинара УНЕСKО-а и УНИЦЕФ-а и Свјетске банке о оквиру за поновно отварање школа који се фокусирао на учење у ери „ЦОВИД-19“. Чланови савјетовалишта подијелили су искуства, лекције и експертизу о стратегијама за осигурање континуитета учења кад се школе поново отворе. У дискусијама је наглашено да ће за стварање повољног окружења за учење у школи бити важно надоградити се на лекције научене кроз кризу „KОВИД-19“, те подршка наставницима и ученицима, укључујући родитеље као и заједнице у цијели процес.

 

Научене лекције из стратегија проведених током кризе „Kовид-19“

 

Лекције научене током кризе „KОВИД-19“ могу дугорочно помоћи у проналажењу и јачању образовних система широм свијета. Владе требају прегледати иновативне одговоре пружене током цијеле кризе, истовремено признајући да морају „планирати оно стварно“, како је то изразио Давид Стеинер, извршни директор Института Јохнс Хопкинс за образовну политику. Узимајући у обзир способност система да осигура континуитет учења од кључне је важности, истовремено подржавајући најугроженије. Посебну бригу треба усмјерити на све оне који се налазе на „прелазним“ мјестима и који су изложени већем ризику од испадања. Ако се то не учини, неће се само проширити јаз у учењу, већ и неједнакости унутар система.

 

Подршка ученицима током поновног отварања школа

Како се школе поново почињу отварати, оне морају бити спремне да упознају своју дјецу „на нивоу на коме се сад налазе“, како је изјавио Рукмини Банерји, извршни директор Пратхама. Дјеца се требају вратити у пријатељско окружење, гдје се препознају њихови губици у учењу и социо-емоционалним потребама, а притом се улажу и напори како би им се помогло да се врате на „прави“ пут. У том смислу, компетентни стручњаци изразили су важност идентификовања специфичних темељних вјештина и знања на које би се требали усредоточити професори, умјесто да оптерећују студенте академским и наставним плановима и програмима. Притом ће то осигурати да  сви студенти - посебно они који су најрањивији - могу надокнадити изгубљено вријеме.

 

Подршка учитељима током поновног отварања школа

Данас се учитељи суочавају с три главна изазова, рекла је Тара Бетле, старији економист за  регију Источне Азија и Тихог океана која води Тематску групу за наставнике и професионални развој  у Свјетској банци: „Ово је стресан контекст пун неизвјесности, висок притисак да се студенти врате на ниво оцјене који су имали прије избијања пандемије, те мало приступа вјештинама и ресурсима потребним у таквим околностима“.

 

Више о учењу у времену пандемије вируса „Kовид-19“ може се пронаћи на сљедећој веб страници: https://en.unesco.org/news/learning-covid-19-era