Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Организирање наставе на даљину у стручним школама: Предности и недостаци

01.06.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Webinar о теми „Учење на даљину у стручном образовању и обуци: Подршка наставницима током затварања школа“, који је организирала Европска тренинг фондација (ETF), послужио је представницима образовних власти и наставном особљу држава чланица ЕУ и држава партнера ETF-а за размјену искустава и добрих пракси како оспособити и дати подршку наставницима у стручном образовању и обуци током затварања школа,  у којем су учешће узели ипредставници Министарства цивилних послова Босне и Херцеговине.

 

Представник ETF-а Јулиан Станлеy је у уводном излагању казао да је фасцинантна чињеница да су наставници успјели премјестити наставни процес из учионица у виртуелни свијет за само осам седмица. Међутим, процјењује се да 50 посто наставника још увијек није научило како водити наставу на даљину, те да многи ученици не учествују у настави.

 

Учесници webinara сложили су се да је организирање практичне наставе, која је основа средњег стручног образовања и обуке,  у условима када су и школе и компаније затворене, било веома компликовано.

 

Оспособљавање наставника да користе учење на даљину, развијање нових вјештина, психосоцијална помоћ и подршка у условима рада од куће истакнути су као кључни за успјешну и ефикасну реализацију наставе на даљину. 

 

Представници Арменије и Португала су казали да су морали мијењати законе на начин да се омогући наставницима да наставе радити. Португал је организовао низ online тренинга за наставнике о томе како изабрати адекватну платформу, који су сигурносни изазови online рада, како урадити оцјењивање на даљину и слично.

У Естонији је ситуација била нешто другачија јер су компаније све вријеме пандемије радиле тако да су ученици могли наставити с учењем на основу на раду. Оно што је олакшало пребацивање наставе у виртуелни свијет је била пракса организирања дана online учења, коју ова земља реализира већ пет година. Затим, оспособљавање наставника и увођењем у школе стручњака чији задатак је да наставницима представи различите дигиталне алате.

 

У Естонији ће, према ријечима њихове представнице, комбинирано учење (“блендед леарнинг”) постати норма, а ученицима је већ омогућено да теоријски дио наставе прате од куће, док се пракса организира у школама и на радном мјесту.

 

Учесници webinar истакли су да online настава има своје предности, али и недостатке. Као позитивни аспекти истакнути су могућност флексибилног управљања временом, затим једноставан приступ, редовно ажурирање наставног материјала, комуникација у реалном времену. Међутим, и наставницима и ученицима је неопходна већа мотивација за рад и учење од куће, недостаје им социјална интеракција, технолошка опремљеност је често недовољна, а сама технологија има озбиљна ограничења у организовању практичне наставе и квалитетном оцјењивању ученика.