SVE VIJESTI
SEKTORI
KATEGORIJE
15.05.2020
Zemlje širom svijeta zatvorile su škole neviđenom brzinom u pokušaju da uspore širenje pandemije COVID-19. Čini se da je sigurnije ostati kod kuće i učiti online, nego biti u školi!?
Realnost je, međutim, ponekad sasvim drugačija. Naime, za milione djevojaka i mladih žena, posebno onih iz najmanje razvijenih zemalja u svijetu, prestanak pohađanja nastave donosi druge rizike. Govoreći na nedavnom seminaru UNESCO – a, Suzanne Grant Levis, direktorica IIEP-a, naglasila je da je potrebno obratiti veću pažnju na gender dimenziju tokom zatvaranja škola zbog pandemije COVID - 19.
Šta su to gender dimenzije zatvaranja škola?
Opterećenja u domaćinstvu
U mnogim društvima žene i devojke preuzimaju većinu poslova u domaćinstvu, a ujedno brinu o djeci. S zatvaranjem škola i radnih mjesta, situacija se dodatno usložnjava, što posebno utiče na žene i djevojke koje nisu u mogućnosti pohađati online nastavu, odnosno raditi online. Zahtjevi zdravstva Žene i devojke čine većinu zdravstvene radne snage, zbog čega su više izložene Corona virusu. Podaci pokazuju da su, na primjer, u Španiji i Italiji čak 72 posto i 66 posto zaraženih zdravstvenih radnika žene. Nasilje u porodici Zatvaranje u kuću sa sobom nosi povećan rizik od porodičnog nasilja i seksualnog zlostavljanja. Do sada dostupni podaci pokazuju da su tokom pandemije stope nasilja u porodici porasle u raznim zemljama (Argentina, Francuska, Singapur...). Seksualno i reproduktivno zdravlje Nakon krize izazvane ebolom, u Republici Sijera Leone, u zapadnoj Africi, primjećen je ogroman porast broja trudnoća u adolescenciji, što je direktno povezano sa zatvaranjem škola. U nekim zajednicama trudnoća će biti trajna prepreka devojčicama da se nastave obrazovati, čak i nakon završetka krize izazvane pandemijom COVID-19. Šta možemo učiniti kako bismo prevazišli ove probleme?
Imajući u vidu pomenute probleme, kao i spoznaju da se devojke i djevojčice poslije dužeg odsustva, u pojedinim zemljama, vjerovatno neće vratiti u školu, obrazovne vlasti moraju preduzeti korake kako bi se izbjegao katastrofalni preokret njihovog skorašnjeg napretka u učenju. Na pomenutom nedavno održanom seminaru UNESCO- a, gđa Grant Levis je upozorila da će tokom pandemije COVID-19 rodne nejednakosti još više doći do izražaja. Ona je pozvala zajednice širom svijeta da brzo djeluju, predlažući niz mjera:
-Osigurati podjednaku zastupljenost žena i muškaraca u odlukama vezanim za trenutnu krizu;
-izraditi rodno osjetljive podatke koji se odnose na krizu;
-organizovati i koristiti mreže žena na nivou zajednica kako bi se sačinio odgovor na krizu;
-poticati djevojke i devojčice da nastave učiti u toku i poslije krize, kao i da podrže svoje
vršnjake;
-poticati muškarce i žene na podjelu odgovornosti kada je u pitanju briga o domaćinstvu i djeci;
osuditi nasilje u porodici i raditi na stvaranju sigurnog okruženja za žene žrtve zlostavljanja.
Kreatori obrazovnih politika trebali bi biti svjesni posljedica po djevojke i djevojčice koje ima zatvaranje kod kuće tokom pandemije COVID 19, te osigurati da planovi za kontinuitet u učenju to uzmu u obzir. Trebalo bi preduzeti ciljane mjere kako bi se osiguralo da se što više učenica ponovo vrate u škole kada se one ponovo otvore.
Univerzalno pitanje
Sve zemlje moraju razmotriti kako ova kriza može proširiti rodne nejednakosti i sve zemlje trebaju preduzeti određene mjere po tom pitanju. Potpuni uticaj ove krize neće se znati još neko vrijeme, ali ključno je osigurati da se djevojčice i djevojke obrazuju i da imaju svijetlu budućnost.