Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

УНЕСКО организовао webinar „Осигурање једнаког одговора у примјени учења на даљину због затварања школа“

24.03.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Имајући у виду актуалну глобалну ситуацију у вези пандемије корона вируса (COVID-19) УНЕСКО је организовао webinar р с темом обезбјеђивања једнаког одговора у примјени учења на даљину због затварања школа, у којем је учествовало више од 100 представника држава чланица УНЕСКО-а, међу којима и представници Одјељења за образовање Министарства цивилних послова.

Представница Свјетске здравствене организације Кетрин Кане говорила је о симптомима глобалне пандемије, која се све више шири и позвала државе на солидарност и помоћ коју можемо пружити једни другима. Указала је на потребу обезбјеђивања једнаких могућности и приступа за све, те примјену инклузије, што је могуће више. Подсјетила је да су Свјетска здравствена организација и УНИЦЕФ понудили низ докумената за подршку, свако из свог домена активности. Такође, истакла је и важност заштите менталног, а не само физичког здравља, посебно због пласирања различитих, често и нетачних, информација и стварања атмосфере панике.

Своја искуства подијелили су представници Француске, Народне Републике Кине, Кореје и Италије.

Представник Министарства образовања Француске Микел Реверкон-Билот нагласио је кључну улогу наставника у случају неопходности организовања континуираног образовања када су школе затворене. Њихова узајамна сарадња, размјена дидактичких материјала, уз подршку министарства и разумјевање родитеља, представљају основ да се процес образовања може одвијати уванредним околностима.

Представници Министарства образовања Народне Републике Кине, професор Ронгхуаи Хуанг и стручњак за образовање Информационог система за образовање и истраживање Кореје Хњансун Yоон, представили су различите модалитете кориштења информационо-комуникацијских технологија у осигурању учења на даљину. На званичној веб страници УНЕСКО-а је детаљан извјештај о начину како је Кина организовала образовни систем током трајања пандемије COVID -19.

Савјетник министра за образовање Италије је представио тешку ситуацију са којом се његова држава суочава, наглашавајући да им је од појаве заразе први изазов био развој технологије и осигурање онлајн учења за све. Истакао је важност успостављања „заједнице која учи“, што значи брзо реаговати и осмислити систем који функционира. Развили су софтвер и хардвер посебно намијењен за онлајн наставу, а Министарство образовања Италије је издвојило 85 милиона евра за опрему.

Представница Комитета за образовање Руанде Ниyизамњиyитира Кристине представила је е-платформу коју је та држава развила за потребе подршке ђецима и родитељима у приступу ресурсима учења и подучавања. Онлајн портал је доступан на http://elearning.reb.rwНамијењен је од предшколског узраста па надаље.