Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

„UNESCO okuplja međunarodne organizacije, civilno društvo i partnere iz privatnog sektora u širokoj koaliciji kako bi osigurao inicijativu – Obrazovanje ne smije stati“

25.05.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

U trenutku kada je 87% svjetske studentske populacije pogođeno zatvaranjem škola zbog pandemije uzrokovane koronavirusom „COVID-19“, UNESCO pokreće globalnu obrazovnu koaliciju kako bi podržao zemlje u širenju njihovih najboljih praksi učenja na daljinu. Preko 1,5 milijardi učenika u 165 zemalja pogođeno je zatvaranjem škola usljed posljedica uzrokovanih pandemijom „COVID-19“.

 

"Nikada prije nismo bili svjedoci poremećajima obrazovanja u takvim razmjerima", rekla je generalna direktorica UNESCO-a Audrey Azoulay. „Partnerstvo je jedini put naprijed. Ova koalicija poziv je na koordinirano i inovativno djelovanje radi otključavanja rješenja koja neće podržavati ne samo učenike i nastavnike već sada, već i postupak oporavka, s načelnim naglaskom na uključivanje i pravednost. "

 

Zbog zatvaranja škola u kojima se javila zaraza koronavirusom, vlade primjenjuju rješenja za učenje na daljinu i suočavaju se sa složenošću pružanja obrazovanja na daljinu, od isporuke sadržaja i podrške učiteljima do pružanja smjernica porodicama i rješavanja problema povezivanja. Pravičnost je najvažnija briga jer zatvaranja nerazmjerno povređuju ranjive i ugrožene učenike koji se oslanjaju na škole za niz socijalnih usluga, uključujući zdravstvo i prehranu.

 

"Moramo ubrzati načine na koje dijelimo iskustvo i pomoći najugroženijima, neovisno o tome imaju li pristup internetu ili ne", rekla je Angelina Jolie, specijalna izaslanica UN-a za izbjeglice, koja je u stvaranju koalicije sarađivala s UNESCO-om.

 

Zamjenica generalnog sekretara UN-a Amina Mohamed izrazila je potpunu posvećenost UN-a koaliciji, upozorivši da "za milione djece i mladih koji žive u nepovoljnijem položaju, zatvaranje škola može značiti gubitak vitalne sigurnosne mreže - prehrane, zaštite i emocionalne podrške." Dodala je: "Ovo nije vrijeme za produbljivanje nejednakosti. Vrijeme je za ulaganje u snagu obrazovanja za transformaciju. Dok krećemo u desetljeće djelovanja Agende za održivi razvoj 2030., naša odgovornost kao globalne zajednice je da apsolutno niko ne zaostane. "

 

Višestrani partneri, uključujući Međunarodnu organizaciju rada, Visoku komisiju UN-a za izbjeglice, Dječiji fond Ujedinjenih nacija (UNICEF), Svjetsku zdravstvenu organizaciju, Svjetsku banku, Svjetski program hrane i Međunarodnu uniju za telekomunikacije, kao i Globalno partnerstvo za obrazovanje, obrazovanje ne može čekati, OIF (Organizacija internationale de la Francophonie), Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj i Azijska razvojna banka pridružili su se „Koaliciji“, ističući potrebu za brzom i koordiniranom podrškom zemljama kako bi se ublažili štetni učinci zatvaranja škola, posebno za one u nepovoljnijem položaju. „Koaliciji“  se priključio i  privatni sektor, uključujući Microsoft, GSMA, Weidong, Google, Facebook, Zoom, KPMG i Coursera, pridonoseći resurse i svoje stručnost u području tehnologije, posebno na povezivanja i jačanja kapaciteta. Preduzeća koja koriste podatke o učenicima i obrazovnim ustanovama obavezale su se pridržavati  etičkih standarda.

 

Filantropske i neprofitne organizacije, uključujući Akademiju Khan, Dubai Cares, Profuturo i Ulicu Sezam, također su dio „Koalicije“, mobilizirajući svoje resurse i usluge za podršku školama, nastavnicima, roditeljima i učenicima u ovo vrijeme ogromnog poremećaja obrazovanja. Pozivaju se i mediji da se pridruže „Koaliciji“, kao što je to učinio i BBC World Service kao dio svoje obaveze pružanja podrške mladim ljudima usljed zatvaranja širom svijeta. BBC će proizvoditi emisije koje uključuju savjete, priče i medijski edukativne materijale kako bi pomogao izoliranim mladima da shvate kako koronavirus može uticati na njih.

 

Svojim naglaskom na jednakosti i ravnopravnosti polova, „Globalna koalicija za obrazovanje“ odgovorit će specifičnim potrebama zemalja, kako je predviđeno na sastancima ministara obrazovanja koji je sazvao UNESCO. Nastojat će uskladiti potrebe s besplatnim i sigurnim rješenjima, spajajući partnere u rješavanju problema s povezivanjem i sadržajem. Omogućit će digitalne alate i rješenja za upravljanje učenjem za učitavanje nacionalnih digitaliziranih obrazovnih resursa te ojačati resurse za učenje na daljinu i ojačati tehničku stručnost koristeći kombinaciju tehnologije i pristupa zajednice, ovisno o lokalnom kontekstu. U svim će se intervencijama posebna pozornost posvetiti osiguranju sigurnosti podataka i zaštiti privatnosti učenika i nastavnika.

 

„Konalicija“ ima za cilj posebno:

 

-          Da pomogne zemljama u mobilizaciji resursa i provedbi inovativnih i kontekstualno prikladnih rješenja za daljinsko pružanje obrazovanja, koristeći hi-tech, low-tech i no-tech pristup

-          Da traži ravnopravna rješenja i univerzalni pristup

-          Da osigura usklađene odgovore i izbjegava preklapanje napora

-          Da olakša povratak učenika u školu kada se ponovo otvore uslovi kako bi se izbjeglo povećanje stope napuštanja škole

 

"Radimo zajedno kako bismo pronašli način da djeca svugdje u svijetu mogu nastaviti s obrazovanjem, s posebnom pažnjom prema najugroženijim te ugroženim zajednicama", rekao je Tedros Adhanom Ghebreyesus, generalni direktor Svjetske zdravstvene organizacije, u video poruci obilježavanje pokretanja „Koalicije“, zajedno s generalnim direktorom UNESCO-a i drugim osobama.

Kontakt za medije: Clare O'Hagan, UNESCO-ova Press služba, c.o-hagan@unesco.org  ili +33 01456 81729

Izvor:(https://en.unesco.org/news/unesco-rallies-international-organizations-civil-society-and-private-sector-partners-broad)

 

Napomena: UNESCO