Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Prva radionica za adaptaciju Priručnika za škole za uključivanje učenika izbjeglica/tražitelja azila u sustav obrazovanja i odgoja u Republici Srbiji u kontekstu potreba Bosne i Hercegovine

23.05.2019

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

U organizaciji UNICEF-a u Sarajevu je održana prva radionica za izradu Priručnika za škole za uključivanje učenika izbjeglica/tražitelja azila u sustav obrazovanja i odgoja u Republici Srbiji u kontekstu potreba Bosne i Hercegovine.

 

            Pomoćnik ministra za obrazovanje Ministarstva civilnih poslova BiH Adnan Husić, istakao je da je Ministarstvo tijekom 2018. godine provelo potrebnu proceduru kako bi se od resornog ministarstva iz Srbije dobila suglasnost da se Priručnik prilagodi potrebama BiH.  Podsjetio je na procjene iz izvješća UNHCR-a za razdoblje 1.1.2018 – 31.3.2019.godine,

da je od ukupnog broja migranata na lokacijama u Kantonu Sarajevo, Hercegovačko-neretvanskom kantonu i Unsko –sanskom kantonu, koji se kreće od 5 do 5.500 tisuća, 20 posto djece.

             „Svima nam je najvažnije, da pored osiguranja smještaja, rješavanja statusa i nekih osnovnih preduvjeta poput zdravstvene skrbi, uključivanje u redoviti sustav obrazovanja.Temelj za uključivanje djece migranata u obrazovni sustav su međunarodni propisi, prvenstveno konvencije kao i propisi nadležnih obrazovnih vlasti“, rekao je Husić. On je naveo primjer Unsko-sanskog kantona i Kantona Sarajevo, i zahvalio se na pomoći UNICEF-u, Save the Children-u, World Vision-u i UNHCR-u.

 

            Voditeljica UNICEF-ovog programa za obrazovanje Sanja Kabil, rekla je da je Priručnik napor da se napravi insitucionalni okvir, odnosno odgovor za migrantsku krizu i da UNICEF sve aktivnosti provodi u suradnji sa nadležnim obrazovnim vlastima.

 

            Voditeljica programa dječije zaštite iz UNICEF-a Antonija Luedeke, navela je da je trenutno u BiH oko 1000 djece.

 

„Od tog broja, jedna trećina je bez pratnje roditelja ili staratelja i njihovo uključivanje u obrazovni sustav mora biti cilj broj 1“, istakla je Luedeke.

 

            Radionici su nazočili i zastupnici Ministarstva sigurnosti BiH, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Izaslanstva Europske unije u BiH i nadležnih obrazovnih vlasti.

 

            Aktivnosti na prilagođavanju Priručnika za potrebe BiH  bit će završene najdalje do kraja godine. Za kraj lipnja dogovorena je druga radionica radne skupine koja će biti održana u Bihaću jer, kako je rečeno na sastanku, puno je lakše dati doprinos radu radne skupine ukoliko se situacija pogleda u praksi i na terenu.