Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Održana konferencija o poduzetničkom učenju

16.11.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Online  „BH konferenciji o poduzetničkom učenju“ koju je organizovao Inkubator društvenih inovacija “MUNJA” u okviru trogodišnjeg regionalnog projekta “Omladina Balkana: povezivanje obrazovanja, vještina i mogućnosti za partnerstvo u regionalnim praksama zapošljavanja” koji finansira Evropska unija, a koji se sprovodi u 6 zemalja zapadnog Balkana održana je 11. Novembra ove godine.

 

Konferencija je osmišljena na način da skicira „anatomiju“ poduzetničkog učenja, identificira ključne aktere i pruži smjernice za kontinuiran dijalog 50-ak ključnih aktera u budućnosti (obrazovnih institucija, nadležnih ministarstava i zavoda, građanskog sektora, organizacija i kompanija koje se direktno bave podrškom poduzetništva kod mladih, predstavničkih tijela mladih i dr.).

 

Cilj konferencije je bio mapiranje trenutnog statusa poduzetničkog učenja u BiH, ključnih izazova, ali i kvalitetnih načina i praksi kako vladin i nevladin sektor razvijaju ovu izuzetno važnu poduzetničku kompetenciju kod mladih u BiH. Konferencija je bila podijeljena u dva panela:

-     Anatomija poduzetničkog učenja i

-     Razvoj koncepta poduzetničkog učenja u BiH – zašto i kako?

 

Na prvom panelu su predstavljena iskustva dvije mlade osobe koje su iznijele dva različita iskustva, prepreke i savjete u vezi poduzetničkog učenja i pokretanja vlastitog biznisa.

U okviru drugog panela govornici su istakli važnost kako formalnog, tako i neformalnog obrazovanja, te da tokom formalnog obrazovanja mladi nemaju mogućnost da probude poduzetničku “bubicu” u sebi, jer ih uče da budu radnici, a ne da pokreću vlastite biznise, a oni koji se pak odluče pokrenuti svoj biznis moraju biti spremni da se suoče sa eventualnim neuspjehom, koji se nažalost u našem društvu osuđuje.Poduzetničke kompetencije sa nizom potrebnih vještina i stavova direktno utiče na aktivnost mladih na tržištu rada, na njhovu zapošljivost i poziciju u društvu.

Učesnici konferencije su se složili da je neophodno što prije usaglasiti aktivnosti oko uvođenja obaveznih nastavnih predmeta koji se bave poduzetničkim učenjem jer vannastavne aktivnosti, sekcije i projekti u ovoj oblasti, koliko god bili važni, ipak nisu dovoljni. Rezultati međunarodnog PISA istraživanja su dovoljan pokazatelj svim odgojno-obrazovnim ustanovama u Bosni Hercegovini da se moraju kreirati nastavni planovi i programi koji će uključivati predmete koji podučavaju i razvijaju poduzetničke kompetencije kod učenika. Međutim, same izmjene nastavnih panova i programa neće dati dovoljne rezulteti i školama treba pomoći da stvaraju povoljna okruženja za provođenje nastavnih planova i programa, npr. uvođenjem učeničkih zadruga i drugih sličnih aktivnosti kojima bi se dodatno unaprijeđivale poduzetničke kompetencije učenika.