Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

УНЕСКО и INEE организовали wебинар о обезбеђивању инклузивног образовања током пандемије COVID-19

22.05.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

УНЕСКО Бејрут и Међуагенцијска мрежа за образовање у ванредним ситуацијама (INEE) организовали су 18. маја 2020. wебинар о инклузивном образовању током пандемије COVID-19, са посебним нагласком на дјецу и младе с тешкоћама у развоју и њихов приступ квалитетном образовању.

Иако се wебинар највише односио на питање дјеце и младих с тешкоћама у развоју из арапских земаља, све речено се може примијенити и у нашој земљи као и у свугдје у свијету јер дјеца су свугдје иста.

Wебинар је имао за циљ: размјену добрих пракси о инклузивном образовању од тренутка избијања пандемије COVID-19; потребу да се размотре главне бриге дјеце и младих из вулнерабилних категорија, посебно дјеце и омладине с тешкоћама у развоју током кризе изазване пандемијом COVID-19, као и главни изазови практиковања инклузивног образовања у новонасталој ситуацији; размјену стручних мишљења о томе како осигурати и промовисати „образовање за све“ у овако специфичном времену  итд.

Wебинару је присуствовало више од осамдесет учесника који су чланови INEE,  УНЕСКО-вих партнера, представника УН агенција, министарстава образовања, националних комисија и практичара, укључујуц́и ОECDе и НВО-е који раде у области инклузивног образовања, представнике академике  заједнице и стручњаке инклузивног образовања.

Један од закључка wебинара био је да питање инклузивног образовања мора бити у врху приоритета УНЕСКО-а као и да треба, свакако, више радити на освјештавању питања инклузивног образовања у свим земљама чланицама УНЕСКО-а. Такође, истакнуто је да су дјеца с тешкоћама у развоју највише погођена овом кризом због тешкоћа у приступу образовању прилагођеном њиховим потребама. Исто тако, наглашено је да тренутна криза пружа прилику свима да више размисле о образовању, као и његовој прилагодби дјеци с тешкоћама у развоју.

Донесене су и одређене препоруке које се односе на потребу за прикупљањем података о особама с тешкоћама у развоју и њиховом укључивању у образовање, обезбјеђење прилагођених технолошких ресурса, повећаном обуком наставника, као и шире друштвене заједнице, те већим ангажовањем медија.