Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Učenje u vremenu pandemije koronavirusa

26.06.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Serija webinara o Okviru za ponovno otvaranje škola

 

Dok se vlade pripremaju za ponovno otvaranje škola, planiranje unaprijed je ključno kako bi se osigurao nesmetan prelaz učenika, nastavnika i porodica, uzimajući u obzir uticaj dugotrajnih zatvaranja na učenje.

 

To je bila svrha prvog zajedničkog skupa vebinara UNESCO-a i UNICEF-a i Svjetske banke o okviru za ponovno otvaranje škola koji se fokusirao na učenje u eri „COVID-19“. Članovi savjetovališta podijelili su iskustva, lekcije i ekspertizu o strategijama za osiguranje kontinuiteta učenja kad se škole ponovo otvore. U diskusijama je naglašeno da će za stvaranje povoljnog okruženja za učenje u školi biti važno nadograditi se na lekcije naučene kroz krizu „COVID-19“, te podrška nastavnicima i učenicima, uključujući roditelje kao i zajednice u cijeli proces.

 

Naučene lekcije iz strategija provedenih tokom krize „Covid-19“

 

Lekcije naučene tokom krize „COVID-19“ mogu dugoročno pomoći u pronalaženju i jačanju obrazovnih sistema širom svijeta. Vlade trebaju pregledati inovativne odgovore pružene tokom cijele krize, istovremeno priznajući da moraju „planirati ono stvarno“, kako je to izrazio David Steiner, izvršni direktor Instituta Johns Hopkins za obrazovnu politiku. Uzimajući u obzir sposobnost sistema da osigura kontinuitet učenja od ključne je važnosti, istovremeno podržavajući najugroženije. Posebnu brigu treba usmjeriti na sve one koji se nalaze na „prelaznim“ mjestima i koji su izloženi većem riziku od ispadanja. Ako se to ne učini, neće se samo proširiti jaz u učenju, već i nejednakosti unutar sistema.

 

Podrška učenicima tokom ponovnog otvaranja škola

 

Kako se škole ponovo počinju otvarati, one moraju biti spremne da upoznaju svoju djecu „na nivou na kome se sad nalaze“, kako je izjavio Rukmini Banerji, izvršni direktor Prathama. Djeca se trebaju vratiti u prijateljsko okruženje, gdje se prepoznaju njihovi gubici u učenju i socio-emocionalnim potrebama, a pritom se ulažu i napori kako bi im se pomoglo da se vrate na „pravi“ put. U tom smislu, kompetentni stručnjaci izrazili su važnost identifikovanja specifičnih temeljnih vještina i znanja na koje bi se trebali usredotočiti profesori, umjesto da opterećuju studente akademskim i nastavnim planovima i programima. Pritom će to osigurati da  svi studenti - posebno oni koji su najranjiviji - mogu nadoknaditi izgubljeno vrijeme.

 

Podrška učiteljima tokom ponovnog otvaranja škola

 

Danas se učitelji suočavaju s tri glavna izazova, rekla je Tara Beetle, stariji ekonomist za  regiju Istočne Azija i Tihog okeana koja vodi Tematsku grupu za nastavnike i profesionalni razvoj  u Svjetskoj banci: „Ovo je stresan kontekst pun neizvjesnosti, visok pritisak da se studenti vrate na nivo ocjene koji su imali prije izbijanja pandemije, te malo pristupa vještinama i resursima potrebnim u takvim okolnostima“.

 

Više o učenju u vremenu pandemije virusa „Covid-19“ može se pronaći na sljedećoj web stranici: https://en.unesco.org/news/learning-covid-19-era