Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

“Snažni” sistemi obrazovanja za budućnost - Nova zajednička studija koju su pokrenule Organizacija za obrazovanje, nauku i kulturu Ujedinjenih nacija (UNESCO) i Međunarodno udruženje za evaluaciju obrazovnih dostignuća (IEA)

10.07.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Međunarodno udruženje za evaluaciju obrazovnih dostignuća (IEA) i Organizacija za obrazovanje, nauku i kulturu Ujedinjenih nacija (UNESCO) pokreću, u saradnji s Evropskom komisijom, studiju kako bi sačinili sveobuhvatniju sliku uticaja COVID-19 na globalno obrazovanje, pod nazivom „Odgovori na istraživanje teškoća/prekida u obrazovanju (REDS)  ”.

REDS je dio kolektivnog napora u okviru Globalne koalicije za obrazovanje koju je pokrenuo UNESCO, a koja nastoji olakšati inkluzivne mogućnosti učenja za djecu i mlade u kontekstu teškoća/prekida u obrazovanju i uspostaviti pristupe za razvijanje “otvorenijih, snažnijih i otpornijih” obrazovnih sistema za budućnost.

 

Pandemija je uticala na efikasnost učenja na globalnom nivou, što se ranije nije dešavalo. Obrazovni sistemi su različiti u njihovom “ponašanju” u ovom kontekstu. Neki su uveli programe kućnog školovanja i učenje na daljinu, nudeći besplatne mrežne resurse, dok drugi dostavljaju zadaće na papiru u domove učenika ili koriste javne televizijske i radio stanice. Ono što nedostaje su informacije iz prve ruke, iz škola, prikupljene na sistematski, efikasan i naučan način, koje su potrebne za procjenu u kojoj su se mjeri i na koji način učenje i poučavanje  prilagođavali trenutnoj krizi.

 

REDS namjerava premostiti ovaj jaz u informacijama prikupljanjem međunarodno uporedivih podataka od vlada, direktora škola, nastavnika i učenika o tome kako su se pripremali za učenje na daljinu u vrijeme zatvaranja škola, kao i tokom naknadne faze ponovnog otvaranja (tamo gdje se ono desilo) te koje mjere su implementirane kako bi se svim učenicima omogućio nastavak učenja/školovanja. Studijom će se nastojati odgovoriti na sljedeće opće pitanje:

 

Kako su učenje i podučavanje pogođeni nastalim poremećajem/prekidom, te kako je to ublaženo primjenjenim mjerama u svijetu i zemljama pogođenim pandemijom?

 

Pored pružanja uvida na uticaj učenja i podučavanja u uslovima koji su izazvani trenutnom krizom, studija ima za cilj da istraži i kontekstualne faktore, probleme i sprovedene mjere koje mogu uticati na uspjeh učenja na daljinu za učenike širom svijeta.

 

Studija će obuhvatiti sve nivoe obrazovanja i fokusiraće se na slijedeće teme:  spremnost za učenje na daljinu, raspoloživi IT i obrazovni resursi, percepcija uspješnosti strategija, angažmana učenika, kao i na pitanja oko nejednakosti u mogućnostima učenja tokom pandemije.

 

Pored toga, razgovaraće se i o pitanjima koja se tiču dobrobiti učenika i nastavnika.

 

REDS je vrijedan izvor podataka koji će donositi informacije kako bi obrazovni sistemi u budućnosti bili spremniji za ove i slične situacije, kao i informacije koje će pomoći u dosezanju 4. - tog cilj održivog razvoja - osiguranje inkluzivnog i jednako kvalitetnog obrazovanja za sve, a posebno ciljeva 4.1 i 4.4.

 

Studija također ima za cilj da identifikuje održive, transformacijske koncepte, koji su nastali iz krize i koji bi mogli poslužiti kao dobra praksa kada se škole ponovo otvore.

 

Kako se uključiti?

 

Sve zainteresovane zemlje pozvane su da učestvuju u REDS-u. Za poticanje šireg učestvovanja u državama traže se sredstva od donatorskih organizacija, posebno za zemlje s niskim prihodima. Za potpuni prijedlog studije ili dodatne informacije, sve zainteresovane strane mogu se obratiti Huong Le Thu ili dr Andrea Netten.