Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Saopštenje Visokog predstavnika za vanjske poslove i sigurnosnu politiku Evropske unije povodom akcije Dana digitalne saradnje

15.10.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Povodom akcije Dana digitalne saradnje, Služba za vanjske poslove Evropske unije izdala je saopštenje Visokog predstavnika Evropske unije za vanjske poslove i sigurnosnu politiku i potpredsjednika Evropske komisije, gdina. Josepa Borrella. 

Saopštenje Službe počinje obrazloženjem: „ Kako su škole zatvorene za polovinu učenika svijeta zbog pandemije COVID-19, izdajemo SOS poruku koja poziva države da se u planovima otvaranja, školama da prednost“.

Pandemija je razotkrila i pogoršala izrazite nejednakosti pristupima školama, kvalitetu učenja i digitalnoj povezanosti, te nepripremljenosti za podnošenje kriza, istknuto je u saopštenju.

Navodi se da je 875 miliona učenika u svijetu pogođeno zatvaranjem škola, a posljedice za njihovo obrazovanje, zaštitu i dobrobit ne smiju biti podcijenjene. Konstatuje se da su djeca koja propuštaju obrazovanje izložena povećanim rizicima od iskorištavanja, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja. 

Države trebaju dati prioritet obrazovanju, hrani, zdravlju i sigurnosti djece tokom pandemije COVID-19. Konstatovano je da djeca nižeg stepena obrazovanja rjeđe uspijevaju prestati živjeti u siromaštvu. Raspolaže se podacima da bi dodatnih 150 miliona djece moglo živjeti u siromaštvu zbog COVID-19.

Svjetska banka je u julu 2020. godine procijenila gubitak globalne zarade u visini od 10 milijardi dolara zbog vremena koje su djeca već izgubila, ističući da će se ekonomski gubitak još proširiti.

Zatvaranje škola treba biti posljednje sredstvo, a odluke o zatvaranju bi morale biti privremene i praćene planovima da svako dijete ima pristup učenju na daljinu kako se ciklus školovanja ne bi prekidao.

Istaknuto je da djeca u najosjetljivijim situacijama, ona koja žive u siromaštvu ili u državama u sukobu, pripadnici etničkih manjina, djeca s invaliditetom i interno raseljena djeca ili izbjeglice, podnose najviše cijene zatvaranja škola, jer zapadaju još dublje u neimaštinu i dalje zaostaju za vršnjacima. Stoga je pristup kvalitetnom obrazovanju od vitalnog značaja za razvoj budućih angažiranih i odgovornih građana.

Saopštenje je zaključeno sljedećim navodima: „Evropska unija će ostati na čelu podrške obrazovanju u cijelom svijetu. Ostaće i vodeći međunarodni donator za podršku djeci. Kriza COVID-9 je razotkrila nejednakosti društva i unutar Evropske unije. Sa „Next generation EU“ Evropska unija poduzima sve konkretne korake za suočavanje s tim izazovima: Evropska unija jača svoju podršku digitalnom obrazovanju i povećava podršku i zaštitu najugroženije djece u okviru svoje EU sveobuhvatne strategije o pravima djeteta i garanciji za djecu. Njene unutarnje i vanjske politike i dalje će podržavati najbolje interese djeteta i osiguravati da sva djeca imaju jednaku polaznu tačku u životu, te da postanu otpornija na nesreće, poput pandemije COVID-19“.