Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Predstavljen UNESCO Izvještaj o budućnosti obrazovanja

16.11.2021

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

U organizaciji UNESCO-a, 10. 11. 2021. godine u online formatu predstavljen je Izvještaj o budućnosti obrazovanja koji je fokusiran na „Novi društveni ugovor za obrazovanje“.

 

UNESCO-ova inicijativa „Budućnost obrazovanja“ ima za cilj preispitati obrazovanje i oblikovati budućnost. Inicijativa katalizira globalnu raspravu o tome kako se znanje, obrazovanje i učenje trebaju ponovno osmisliti u svijetu sve veće složenosti, neizvjesnosti i nesigurnosti.

 

U uvodnom obraćanju, generalni sekretar UNESCO-a, gdin. Antonio Guterres je istakao neophodnost transformacije obrazovanja, zapravo uloge obrazovanja u odnosu na globalne promjene, koje su stalne i veoma brze. Dodatna otežavajuća okolnost je suočavanje sa izazovima pandemije Covid-19 koja nužno upućuje na neophodnost saradnje svih ključnih aktera i korištenje svih dostupnih resursa sa akcentom na digitalizaciju. Izvještaj o budućnosti obrazovanja naglašava participatorni pristup, koji je više otvoren i usmjeren na horizontalnu i vertikalnu saradnju.

 

Izvještaj također ističe potrebu da se radikalno treba promijeniti smijer djelovanja i shvatanja procesa obrazovanja, u smislu da je neophodno redefinirati obrazovanje i naš odnos prema okolini, društvu i planeti općenito.

 

Jednakopravično, kvalitetno i dostupno obrazovanje za sve treba biti imperativ.

 

Uloga obrazovanja treba biti emancipacijska. Digitalna tehnologija ima ogroman potencijal za promjenu obrazovanja usklađenu sa potrebama koje sadašnjost donosi, reflektirajući se na potrebe u budućnosti. Potrebno je podsticati aktivno građanstvo na svim nivoima, jer samo zajedničkim djelovanjem možemo postići zajedničko dobro.

 

Izvještaj o budućnosti obrazovanja je dodatno posvećen razvoju vještina empatije, osjećaja za druge, saosjećanju, jer moramo živjeti zajedno. Trebamo razvijati kulturu mira baziranu na demokratskim vrijednostima.

 

Obrazovanje je potrebno redefinirati na tri nivoa: kroz sadržaje kojim podučavamo djecu i mlade; osvježenje pedagoških alata i metoda podučavanja (uključujući aspekte digitalizacije i vještačke inteligencije) i uspostavom sistema vrijednosti koji oblikuje obrazovanje i utiče na razvoj solidarnosti, otvorenosti, spremnost za pomoć.

 

Sve navedeno vodi saradnji, a ona je osnov promjene i prosperiteta.