Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Organiziranje nastave na daljinu u stručnim školama: Prednosti i nedostaci

01.06.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Webinar o temi „Učenje na daljinu u stručnom obrazovanju i obuci: Podrška nastavnicima tokom zatvaranja škola“, koji je organizirala Evropska trening fondacija (ETF), poslužio je predstavnicima obrazovnih vlasti i nastavnom osoblju država članica EU i država partnera ETF-a za razmjenu iskustava i dobrih praksi kako osposobiti i dati podršku nastavnicima u stručnom obrazovanju i obuci tokom zatvaranja škola,  u kojem su učešće uzeli I predstavnici Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine.

 

Predstavnik ETF-a Julian Stanley je u uvodnom izlaganju kazao da je fascinantna činjenica da su nastavnici uspjeli premjestiti nastavni proces iz učionica u virtuelni svijet za samo osam sedmica. Međutim, procjenjuje se da 50 posto nastavnika još uvijek nije naučilo kako voditi nastavu na daljinu, te da mnogi učenici ne učestvuju u nastavi.

 

Učesnici webinara složili su se da je organiziranje praktične nastave, koja je osnova srednjeg stručnog obrazovanja i obuke,  u uslovima kada su i škole i kompanije zatvorene, bilo veoma komplikovano.

 

Osposobljavanje nastavnika da koriste učenje na daljinu, razvijanje novih vještina, psihosocijalna pomoć i podrška u uslovima rada od kuće istaknuti su kao ključni za uspješnu i efikasnu realizaciju nastave na daljinu. 

 

Predstavnici Armenije i Portugala su kazali da su morali mijenjati zakone na način da se omogući nastavnicima da nastave raditi. Portugal je organizirao niz online treninga za nastavnike o tome kako izabrati adekvatnu platformu, koji su sigurnosni izazovi online rada, kako uraditi ocjenjivanje na daljinu i slično.

U Estoniji je situacija bila nešto drugačija jer su kompanije sve vrijeme pandemije radile tako da su učenici mogli nastaviti s učenjem temeljenim na radu. Ono što je olakšalo prebacivanje nastave u virtuelni svijet je bila praksa organiziranja dana online učenja, koju ova zemlja realizira već pet godina. Zatim, osposobljavanje nastavnika i uvođenjem u škole stručnjaka čiji zadatak je da nastavnicima predstavi različite digitalne alate.

 

U Estoniji će, prema riječima njihove predstavnice, kombinirano učenje (“blended learning”) postati norma, a učenicima je već omogućeno da teorijski dio nastave prate od kuće, dok se praksa organizira u školama i na radnom mjestu.

 

Učesnici webinara istakli su da online nastava ima svoje prednosti, ali i nedostatke. Kao pozitivni aspekti istaknuti su mogućnost fleksibilnog upravljanja vremenom, zatim jednostavan pristup, redovno ažuriranje nastavnog materijala, komunikacija u realnom vremenu…Međutim, i nastavnicima i učenicima je neophodna veća motivacija za rad i učenje od kuće, nedostaje im socijalna interakcija, tehnološka opremljenost je često nedovoljna, a sama tehnologija ima ozbiljna ograničenja u organiziranju praktične nastave i kvalitetnom ocjenjivanju učenika.