Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Kako voditi računa o mentalnom zdravlju djece nakon povratka u školu za vrijeme i nakon pandemije COVID - 19

30.06.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Prisustvo Corona virusa uzrokovalo je velike teškoće u svakodnevnom životu, a djeca posebno osjećaju te promjene. Dok povratak u školu neće biti samo dobrodošao već i uzbudljiv za mnoge učenike, drugi će se osjećati anksiozno ili uplašeno. U nastavku je nekoliko savjeta koji će pomoći djeci da se adekvatno suoče s neprijatnim emocijama prilikom povratka u školu.

 

Ako se dijete plaši povratka u školu, kako mu možemo pomoći i dati podršku ?

 

Početak nove školske godine može biti stresan u najboljim vremenima, a posebno tokom globalne pandemije. S djecom treba razgovarati o tome što ih brine i dati im do znanja da je prirodno da osjećaju nervozu ili su anksiozni. S djecom treba biti iskren, objasniti im šta mogu očekivati u školi, npr. da je potrebno nositi zaštitnu masku, biti fizički udaljen od prijatelja i učitelja dok su u školi, a može ih se i potaknuti da pronađu druge načine da ostanu povezani.

 

Djeci je potrebno objasniti da postoje sigurnosne mjere koje je potrebno provoditi, kako bi učenici i nastavnici bili zdravi i podsjetiti ih da mogu pomoći u sprečavanju širenja mikroba pranjem ruku sapunom i kašljem ili kihanjem u lakat. Lijepo je znati da mogu vidjeti prijatelje i učitelje (ako se fizički vraćaju u učionicu) i nastaviti učiti nove stvari.

 

Ako dijete nije dio iste grupe kao i njegovi bliski prijatelji koji se vraćaju u školu i zbog toga se osjeća izolovano, kako se može povezati s prijateljima?

Ako se djeca počnu postepeno vraćati u školu, može se javiti zabrinutost zbog razdvajanja od prijatelja, te ih je potrebno uvjeriti da će se škole ponovo otvoriti za sve kad to bude sigurno. Kada se službeno najavi ponovno otvaranje škola, možemo pružiti podršku djeci tako što ćemo s njima dijeliti informacije o tome kada će se i kako to dogoditi. 

Ako se djeca unaprijed obavijeste da će se škole možda trebati ponovo zatvoriti, to im može uveliko pomoći da se pripreme i za taj mogući scenarij. Važno je podsjećati ih da se učenje može odvijati bilo gde - u školi i kod kuće - i da oni, također, mogu u međuvremenu biti u kontaktu sa  prijateljima putem interneta.

 

Sigurna i nadzirana upotreba igara na internetu, društvenih medija i programa za video chat može djeci pružiti velike mogućnosti za povezivanje, učenje i igru ​​sa prijateljima, roditeljima i rodbinom dok su kod kuće.

Treba li na nešto posebno obratiti pažnju prilikom povratka u školu?

Osim provjere tjelesnog zdravlja djeteta i učenja kada se vrati u školu, trebalo bi obratiti pažnju i na znakove stresa i tjeskobe. COVID-19 može uticati na mentalno zdravlje djece i važno je pokazati im da je ponekada normalno i u redu osjećati napetost. Kada smo u nedoumici, empatija i podrška mogu pomoći.

 

Također postoji zabrinutost da se nakon povratka u školu među djecom može pojaviti i  stigmatizacija i maltretiranje, zbog nekih dezinformacija oko COVID-19. Djeci se može objasniti da virus nema nikakve veze s tim kako neko izgleda, odakle je ili koji jezik govori i da ga svi mogu dobiti. Ukoliko se desi da se određena djeca u školi zovu pogrdnim imenima, potrebno je da se obrate osobi od povjerenja. Svi zaslužuju da budu sigurni u školi i na internetu. Potrebno je upoznati se sa pravilima zaštite prilikom zlostavljanja u školi, kao i odgovarajućim mehanizmima za eventualnu pomoć i podršku.

 

Zlostavljanje je uvijek pogrešno i trebali bismo uložiti svaki dio sebe da širimo ljubaznost i podržavamo jedni druge.

 

Djecu trebamo svakodnevno pitati o vremenu koje provode u školi i aktivnostima na internetu, kao i o njihovim osjećajima. Neka djeca možda ne izražavaju svoje emocije verbalno, tako da bi trebalo obratiti pažnju na bilo kakvo anksiozno ili agresivno ponašanje koje može značiti da nešto nije u redu.