Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Izvršena primopredaja 229 laptopa za najugroženije učenike u okviru projekta “Osmislimo obrazovanje ponovo!”

26.04.2022

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Ministrica civilnih poslova BiH, Ankica Gudeljević danas je preuzela 229 laptopa, koje su UNICEF i UNESCO u BiH osigurali u sklopu projekta “Osmislimo obrazovanje ponovo! Kreiranje kvalitetnijeg obrazovanja za djecu tokom i nakon COVID-19 krize, s fokusom na najugroženije”. Laptope su uručili predstavnici Ujedinjenih nacija u BiH, predvođeni rezidentnom koordinatoricom Ujedinjenih nacija u BiH, dr. Ingrid Macdonald, predstavnicom UNICEF-a, dr. Rownak Khan, te šefom ureda UNESCO-a u Sarajevu, Sinišom Šešum, i namijenjeni su za osnovne i srednje škole, te visokoškolske institucije iz Unsko-sanskog kantona, Zapadnohercegovačkog kantona i Republike Srpske.

Prema podacima UNICEF-a i UNESCO-a iz 2020. godine blizu 4,700 učenika osnovnih i srednjih škola nisu imali pristup online nastavi zbog nedostatka IKT opreme i internet konekcije.

Ministrica Gudeljević zahvalila je predstavnicima Ujedinjenih nacija, a posebno UNICEF-u i UNESCO-u na kontinuiranoj saradnji i angažmanu u osiguravanju jednakog pristupa obrazovanju za sve učenike, a posebno one najugroženije istaknuvši da je: “Vidljivo da se u Bosni i Hercegovini susrećemo sa velikim izazovima, naročito kada su u pitanju ishodi učenja, koji su i dalje niži nego u zemljama Evropske unije, kvaliteta obrazovanja koju trebamo unaprijediti, kao i uvjete u kojima se odvija nastavni proces, te da su ovi izazovi su posebno bili izraženi u vrijeme kada je pandemija bila na vrhuncu, kao i u mnogim drugim zemljama širom svijeta. Obrazovni sistemi u Bosni i Hercegovini morali su brzo reagirati i praktično preko noći prijeći iz direktnog i tradicionalnog u alternativne oblike nastave i učenja”, dodavši da: “Danas kada sumiramo rezultate projekta, možemo sa sigurnošću reći da je ostvaren temeljni cilj projekta: odgovoriti na izazove uzrokovane COVID-19 pandemijom i gubicima u procesu obrazovanja, kroz rodno-osjetljivi pristup i konačno, ohrabriti učenike i roditelje da ne odustaju od pohađanja nastave”.  

Nemogućnost pristupa obrazovanju može dovesti do značajnih gubitaka u učenju, a dugoročno može produbiti obrazovni i socio-ekonomski jaz. Rezidentna koordinatorica UN-a u BiH, dr. Ingrid Macdonald istakla je: “Ujedinjene nacije u BiH su posvećene potpori obrazovnim vlastima, nastavnicima, učenicima i roditeljima u pristupu najnovijim inovacijama u obrazovanju i u zatvaranju digitalnog jaza. Naš cilj je da nijedno dijete ne ostane bez pristupa obrazovanju u Bosni i Hercegovini. Zajedno s našim partnerima sam ponosna na to što je Fond generalnog sekretara Ujedinjenih nacija za oporavak od Covid-19 pandemije podržao UNICEF, UNESCO, ILO i UNV u naporima da se postave stabilni temelji za transformaciju obrazovnih sistema sa “Osmislimo obrazovanje ponovo” inicijativom.“

Šef ureda UNESCO-a u Sarajevu, Siniša Šešum naglasio je važnost definiranja minimalnih standarda za nabavku IKT opreme: “Dokument na čijoj izradi i usvajanju su kroz višemjesečni konsultativni proces radile sve obrazovne vlasti u BiH, značajan je iskorak u procesu digitalizacije obrazovanja, te omogućava sinhronizaciju kvaliteta opreme, a koja odgovara realnim potrebama na svim nivoima obrazovanja. Kroz ostvarenu saradnju sa kompanijom Microsoft, sve nadležne obrazovne institucije, imaju mogućnost nabavke potrebne opreme po povoljnim uvjetima, čime se ostvaruju velike uštede, a samim time se otvara mogućnost za nabavku što većeg broja opreme za djecu iz najugroženijih porodica.“ kazao je Šešum.

Nabavka IKT opreme kroz ovaj projekat realizirana je u sklopu saradnje sa kompanijom Microsoft kroz “Shape the Future” program. Ova program omogućava nabavu opreme za obrazovne svrhe po vrlo povoljnim tarifama, uz popuste na cijenu softvera od oko 95%.

Dr. Rownak Khan, Predstavnica UNICEF-a u BiH, naglasila je važnost pristupa svakog djeteta IKT-u i mrežama: “Nedostatak IKT opreme i interneta ne ograničava samo djecu i mlade da se povežu na mrežama. To ih sprečava da se natječu u modernoj ekonomiji. To ih izolira od svijeta. A u slučaju zatvaranja škola, poput onih kojeg su doživjeli zbog pandemije, to uzrokuje i lišavanje obrazovanja. Otvoreno rečeno: nedostatak pristupa opremi i internetu košta sljedeću generaciju njihove budućnosti.”

 

Predmetna oprema u narednom periodu bit će isporučena obrazovnim vlastima u Republici Srpskoj, Unsko-sanskom kantonu, te Zapadnohercegovačkom kantonu, kako bi bila dodijeljena na korištenje najugroženijim učenicima u osnovnim i srednjim školama, te studentima na visokoškolskim institucijama.